onsdag 26 januari 2011

Jag ska SWOT-analyser hela dig snart!

Det blev inga "vuxenkläder" igår. Hittade en jättefin kavaj på Lindex dock, men ska dra dit Arash för att titta också innan jag bestämmer mig. Wow, jag tänker efter innan ett köp, det är en nyhet!

En annan nyhet är att jag idag köpte en kalender och en kassabok, nu ska det bli ordning på den här damen. Stod och fingrade på de superfina filofaxerna i brunt skinn, men när jag såg prislappen från 500-900 kr kände jag att om jag skulle köpa en sådan skulle jag inte ha något att skriva in i kassaboken sen, så jag köpte en helt vanlig billig kalender istället. Någon dag ska jag köpa en sån fin dock.

Vi läser projektarbete nu och det är så himla kul. Vår första uppgift var att göra SWOT-analyser på varandra. Då ska man berätta personen styrkor och svagheter och det var intressant, dels att analysera någon annan så och dels att höra vad andra hade att säga om mig. Mycket bra, och det som var svagheter visste jag nog redan (gillar inte att ringa, står inte på mig alltid och sånt). Nu ska jag utifrån dessa uppgifter analysera vilka hot som finns för mig på arbetsmarknaden, och vilka möjligheter. Roligt!

Vår huvudlärare just nu har arbetat som projektledare på SVT i en massa år, så jag hade ett litet samtal med honom idag. Jättetrevlig man, nu längtar jag efter praktiken. Jag vill jobba! Även om projektarbetet känns "på riktigt", eftersom vi ska göra ett riktigt jobb med allt vad det innebär.

Dagens höjdare: bröllopsinbjudan från min bror och hans flickvän!
Dagens dåliga: var tvungen att köpa Avid-bok för 750 kr. Aj i plånboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar