lördag 28 april 2012

Veckan.

Vilken sjuk vecka detta har varit ändå.

Måndag: Lade mitt första bud på en lägenhet någonsin. De andra två lägenheterna gick upp flera hundratusen över utgångspriset direkt.


Tisdag: Vågade äntligen fråga min chef om jag skulle få fast anställning efter min provanställning vilket det inte ens var några tvivel om. Jag gav även förslag på att jag skulle få utbildning av vår reporter som jag åkte till Barcelona med så att även jag ska kunna åka som reporter i framtiden, och det verkar kunna gå! Och Glee visades och jag blev helt besatt av So Emotional och I wanna dance with somebody.
Santana LoPEZ + Rachel BERRY = Pezberry
Onsdag: Den tredje lägenheten har också gått upp alldeles för mycket. I desperation kollar jag igenom lägenheterna jag tidigare ratat (denna för den låg för nära Rinkeby haha) men ringer och hör med mäklaren och 5 timmar senare (efter en intensiv sms-konversation med mamma) skriver jag på kontraktet och lånepapperna. Skakar när jag går därifrån. HeYas första behind the scenes-video släpps. Riot.


Torsdag: Helt utmattad av alla känslor från gårdagen. Åh, och Nayas Cosmo Latina-bilder släpps. Sexriot på tumblr.


Fredag: First Listen Friday. Shake it out. Nästa HeYa-video. Det var fredag och solen sken. Alla väldigt bra orsaker till en bra dag.
Lördag: En till jäkla video. Någon försöker ta livet av oss.


Och nu är jag ledig till på onsdag och i morgon kommer min syster hit och livet är fint. Jag är lite överväldigad fortfarande, men livet går bra nu. Jag borde lyssna mer på min mamma när hon säger att jag inte ska stressa upp mig för allt löser sig alltid för mig, för det gör det ju. Hade någon sagt för ett år sedan precis innan jag började min praktik att nästan exakt ett år senare så skulle jag haft jobb hela tiden förutom totalt tre veckor och att jag skulle äga en lägenhet hade jag nog skrattat åt tanken och inte trott på det...

1 kommentar: