lördag 28 april 2012

Compact living.

Vad Cecilia googlar idag: Compact living.

Sedan jag flyttade hemifrån första gången så har jag alltid bara bott på ställen jag visste var tillfälliga, som mest visste jag att jag skulle bo tre år i lägenheten i Falun (och det gjorde jag inte ens, flyttade ju efter två) men nu ska jag flytta till något permanent. Något som verkligen är mitt, där jag ska bo förhoppningsvis ett bra tag. Det är en konstig känsla. Jag ser fram emot så konstiga saker, som att adressändra så att jag äntligen bor officiellt i Stockholm, och skaffa hemförsäkring. Amortera på lånet. Köpa möbler till min lägenhet som jag verkligen vill ha, inte som till denna då jag köpte det billigaste Ikea hade att erbjuda bara för att jag var tvungen att ha möbler.

Jag ska få inreda. Skapa något som är helt mitt eget. Köpa möbler som jag vill ha. Jag vill verkligen, verkligen ha någon sorts loftsäng för att spara plats och kunna få plats med en soffa undertill så jag slipper ha det som jag har nu, då jag alltid måste sitta i sängen.

Denna sidan har många häftiga lösningar, men de kostar från 20 000 och det är ju liiite pricey. Ikea har ju loftsängar, men att ha en utan ben vore ju ultimat. Oh well. Drömma kan man! :) Och i den på bilden nedan så är det 250 i takhöjd, vilket det förmodligen är i min nya också, så det borde ju kunna gå!

Jag lovar - rummet kommer INTE att se ut såhär när jag bor där! Hejdå speglar, jag skulle vilja måla det vitt och de där hemska möblerna förstör allt. Men jag vet inte om jag kommer få plats med en sådan säng. Ugh. Jag skulle behöva en heminredaaaareeee, varför är jag inte miljonär?

Men jag gillar köket! Badrummet kan jag inte visa då det var ett betonghål när jag var där, så jag vet inte ens själv hur det kommer se ut...haha. NEJ, jag tar aldrig impulsbeslut!

1 kommentar:

  1. Den kommer att bli jättefin, jag hjälper till om jag får...

    SvaraRadera