onsdag 25 april 2012

Kalla mig Cecilia, bostadsrättsägare.

1. Cecilia är fruktansvärt deprimerad för alla lägenheterna från i söndags är uppe i sjuka summor.
2. Cecilia går in på hemnet och kollar igenom alla lägenheter en gång till.
3. Men vänta - där var ju en billig och med bra månadsavgift, varför är den inte såld?
4. Ringer mäklaren som säger att han har spekulanter som väntar på lånelöfte, men om jag redan har det kan jag få den direkt utan budgivning för de vill göra en snabb affär.
5. Går tidigare från jobbet för att åka och kolla på den (10 min från centralen med pendeltåg).
6. Lägenheten håller på att renoveras (och ska få badkar!) och jag tittar igenom den, sedan sätter jag mig i mäklarens bil, åker till Swedbank-kontoret, får ett nytt lånelöfte där och skriver under alla papperna.

JAG ÄGER EN LÄGENHET NU, herregud vad hände?! Tur att jag inte tar impulsbeslut om hundratusentals kronor. Men den är jättefin och fräsch, och området kändes bra, den är billig och jag får flytta in i början av juni. Wow. Jag skakar typ av allt adrenalin. Jag äger en lägenhet. Hur många vuxenpoäng är det?

1 kommentar:

  1. Hur snabbt gick inte detta? Hur många sms har inte vi skickat till varandra i dag? GRATTIS!!!

    SvaraRadera