tisdag 26 april 2011

The Twilight Saga.

I påskpresent fick jag boken Twilightsagan: den officiella illustrerade guiden av min syster. Nörd, jag vet. Och en kväll gick New Moon på tv. Bam, och det slog ner mig igen. Jag är en Twilightnörd ut i fingerspetsarna. Det hela började en vår när jag låg sjuk i matförgiftning i en vecka ensam i min lägenhet i Falun. Jag hade haft alla böckerna på datorn ett tag eftersom Jennifer sagt att de var bra, men inte läst dom. En veckas sjukdom var den perfekta ursäkten.

Måndag: Twilight tog en dag att läsa. Jag sms:ade Jennifer ungefär 10 gånger och frågade när de skulle kyssas.

Tisdag: New Moon tog en dag att läsa. Jag sms:ade Jennifer minst tio gånger och frågade när Edward skulle komma tillbaka.

Onsdag: Eclipse tog en dag att läsa. Jag sms:ade Jennifer hela tiden och frågade när de skulle ha sex.

Torsdag-Fredag: Breaking Dawn tog två dagar. Jag sms:ade mer än någonsin och frågade vad faaan som händer egentligen.

På lördagen hade jag salstenta i ljud. Gick förvånansvärt bra med tanke på att jag inte pluggat någonting utan bara läst the Twilight saga.

Hur som helst, sen var jag fast. Die hard Team Edward och jag har sett
Twilight fler gånger än vad jag vill erkänna. Hur många gånger jag läst böckerna ska vi inte ens tala om. Soundtracken till filmerna kan jag utantill och jag fnittrar förtjust när jag ser bilder från den kommande filmen (säger bara omtagningar på Isle Esme. Eller hur Jennifer?) Så jag är en verklig nörd. Just nu läser jag den opublicerade Midnight Sun vilket är Twilight fast ur Edwards point of view. Det är något med den där omöjliga kärleken som är så sjukt lockande, mitt hjärta slår dubbla slag ibland av kärlek i böckerna. Även om de är onödigt kyska för min smak. Hmpf. En endaste liten kyss i hela första boken. Vad är det liksom?
Bilder från guiden: författarens syn på hur Bella skulle se ut som vampyr, och Bellas bröllopsklänning. Awww.

1 kommentar:

  1. Hehe jepp! ;) Så himla kul att du som inte ens först ville läsa dem har blivit så himla fast. Du verkar nästan vara värre än min syrra, haha ;) Ses på fredag, yay! :)

    SvaraRadera