fredag 15 april 2011

En dag i Stockholm.

Jag är helt utmattad. Gick upp vid nio idag och sa hejdå till de som har lägenheten, de ska vara iväg i en vecka. Efter att jag gjort mig klar så gick jag in till stan. Inte helt säker på hur jag gick men helt plötsligt var jag mitt inne i stan, smidigt. Gick in på Urban outfitters och hittade direkt en väska som jag gillade. Och guess what, den var på rea! Sjukt bra.


Väskan, lite överexponerad.
Sen gick jag runt på stan en lång stund, så mysigt i solen. Köpte melon som jag åt på en trappa i solen vid Hötorget. Jag satt där jättelänge och bara solade och tittade på folk. Köpte hallon, blåbär och jordgubbar på torget och en kille sa att jag hade fina ögon. Trevligt, dessutom fick jag bären billigare! Hehe.

Sen var jag trött i fötterna, så jag köpte ett säsongskort till Stockholm citybikes för 250 kr, april-oktober gäller det. Cyklarna står i ställ över hela staden, bara att dra kortet och ta en cykel. Sen kan man lämna den lite överallt, det närmsta till mig ligger på Karlaplan, bara 200 meter. Så jag tog en cykel och cyklade hem längs med Strandvägen, lämnade lite grejer hemma och solade en stund på balkongen innan jag hämtade en ny cykel och cyklade ut mot hamnen för att titta på min praktik. Det gick fint, skönt att cykla. Sen handlade jag på ica esplanad i närheten, och nu ligger jag helt däckad i soffa. Trött av alla intryck, frisk luft och sol.


Ja just det, de ringde idag och erbjöd mig ännu en praktik på samma bolag, men ett annat projekt. Går ju inte riktigt dock, har ju redan en nu :) skoj att man är intressant dock.


Stockholms takåsar.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Wittstocksgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar