torsdag 21 april 2011

Torsdagsfunderingar.

Jag sitter på balkongen på översta våningen i lägenheten i Stockholm och tittar ut över takåsarna. Tittar på NK-klockan som snurrar bortom taken och på alla fina hus runtomkring. Jag är varm, det är sommarvärme i solen och hela jag luktar solkräm. Samma solkräm som jag hade på tågluffen och helt plötsligt är jag tillbaka i Barcelona. Hade dessutom på mig mina haremsbyxor därifrån innan, underbart bekväma. Stockholm känns tillräckligt anonymt för att jag ska kunna ha dem utan att bli generad. Jag äter färska jordgubbar, skämmer bort mig själv här i Stockholm. Har ätit färska bär till frukost varje morgon, då känns det inte lika tungt att gå upp.

Jag tänker på Arash och hur mycket jag saknar honom. Jag har varit särbo tidigare men kan inte påminna mig att det var så här jobbigt, med den konstanta tomheten i bröstet. Men snart är det sommar, tiden går fortare än vad jag hänger med i. Sommar och arbetslöshet. Ingen trygghet i att kunna gå tillbaka till skolan i augusti utan bara ren och skär frihet. Eller ofrihet snarare. Det finns inget som är fritt i att inte ha en inkomst i denna världen. Men jag klarar mig, man gör alltid det. Även om jobben inte kommer direkt så kommer de så småningom och då står jag redo. Redo för vuxenlivet, come what may. Det kommer gå bra. Som min tatuering; försök blåsa ut mig, jag kommer ändå flyga uppåt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Tysta Gatan,Stockholm,Sverige

1 kommentar:

  1. Du är så fin! Det kommer att gå bra för dig min älskling!

    SvaraRadera