söndag 27 juni 2010

Rom-munchen.

Jag hoppas jag skriver rätt nu, men dagarna är en enda röra för mig. Sist (torsdags?) så låg vi som sagt vid poolen hhela dagen. Hello kräfta på kvällen! Brände mig rätt rejält, men det var så skönt i värmen ändå. På lkvällen grillade vi med bianca igen, skaldjur oCh lax denna gång. Vi åt även bläckfiskben, lite läskigt utseende men gott! Ganska odramatisk dag. I fredags morse var det buss och tågstrejk på förmiddagen
n så då solade vi och badade och på eftermiddagen åkte vi in till Roma termini och köpte biljetter till munchen. Vi hittade ett nattåg för bara 9€ var, superbra pris! Shoppade lite souvenirer dessutom, skoj att ha. Sedan åkte vi tillbaks till campingen oh på busshållplatsen träffade vi två trevliga australiensare varav den ena var halvsvensk och hade de tre kronorna intatuerade på armen. Sen på bussen träffade vi två trevliga engelsmän, och jag lovar och svär, den ena såg ut som en tvillingbror till Robert pattinson (Edward i twilight). Arthur och John hette de. När vi hoppat av gick jag, arashen oh bianca oh köpte massa hamburgare oh grillade igen. Så gott!! Engelsmännen, massa australiensare, en hel del kanadensare och två amerikanskor var med också. Riktigt rolig kväll! Campingen var verkligen perfekt, tur att jag övertalade arash att bo där. Dessutom var vår bungalow hur mysig och fin som helst, mycket bättre än tältet.

Så i lördags fick i checka ut vid tio, och sedan satt vi mest bara vid ett bord i skuggan på campingen hela dagen. Arash sov, jag läste oh lite senare kom Arthur och John dit också. Vi bytte Facebook med don också så Jennifer, vill du träffa Rpatz brorsa kan jag hooka upp dig! Vid fyra åkte vi till stan och klockan 19 gick vårt tåg mot munchen. Vi delade kupé med två medelålders holländare som cyklat runt i italien och två Amerikabska pojkar son precis gått ut university. De hade med sig hur mycket öl som helst son de bjöd på, men de drack det meta själva. De var supertrevliga, även om de kanske pratade lite väl mycket enlit mig. Jag var svintrött och de drack oh pratade till klockan 2. Suck. Dessutom var vi de enda som hade en full kupé, trist. Men det var skoj ändå. Vaknade vid fyra imorse, arash låg på mig oh sov, alla sov oh utanför åkte vi genom en liten by i Alperna. Dt så ut son ut vykort, så himla vackert! Tyvärr fick jag inte upp kameran, men de bilderna kommer jag nog aldrig glömma ändå. Vid halv sju var vi framme, så sen dess har vi ätit frukost, hittat hotellet (!), sovit på en parkbänk och nu sitter vi på starbucks och väntar på att vårt hotellrum ska bli klart. Det är tydligen något lopp här i stan idag, löpare överallt! Dessutom verkar de ääääälska milleniumtrilogin här, vi såg precis en biograf med enbart målAde planscher på den sista filmen. Ganska coolt! Många vi pratat med hittills nämner de böckerna så fort vi säger sverige.

Hujedamig, nu är jag trött. I munchen hade jag velat se det där koncentrationslägret utanför staden, men det får nog bli en annan gåång. Vi tänker mest bara ta det lugnt och njuta av våra sista dagar. På tisdag eller onsdag återvänder vi till Sverige!

2 kommentarer:

  1. Heja, snart är ni hemma! Kul att ni träffar så mycket folk och har det bra medan ni är borta men nu ska det bli skönt att få hem er! Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, lätt! ;) Låter som ni har det grymt. Ha det fortsatt bra nu de sista dagarna så ses vi snart! puss

    SvaraRadera