tisdag 30 mars 2010

Videocrazy.

Imorgon åker jag till Riga! 11:34 går tåget till Stockholm, vi är framme där strax efter två och sedan går båten vid fem. Det ska bli riktigt roligt att åka iväg, få lämna snöiga Falun och se lite annat. Jag har inte ens lämnat Sveriges gränser sedan jag kom hem från USA, och det är snart tre år sedan. Galet. Inte ens varit i Danmark tror jag. Sedan blir det två dagar i Riga innan vi hoppar på båten igen och kommer tillbaks till Sverige på söndag morgon.

Men nu ska jag se klart på Videocrazy som går på SVT just nu. En dokumentär om Berlusconi och hur han styr media i Italien. Johan Söderberg som klippt filmen var och föreläste för min klass förra våren och då fick vi se ett smakprov, riktigt intressant. Han var intressant den killen, förutom den filmen har han gjort Kents video till låten Töntarna och även denna youtubeklassikern också:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar