lördag 20 mars 2010

Alice, you're late!

Idag var det dags för musikproduktion, vi skulle spela in och filma ett band som heter Jackarou. Jag var kamera och skulle för första gången i mitt liv sköta en så kallad kran. Den kranen vi har på skolan har vi fått från SVT och ser ut att vara flera hundra år gammal. Den funkar dock men jag fick kämpa med att få till snygga bilder då jag knappt nådde handtagen och absolut inte skärpan eller zoomen när kranen var högst upp.

Vi spelade in två gånger och sen skulle vi köra en inspelning med bara svepande helbilder från min kamera. Jag klättrade upp så jag stod på en platta (jättevinglig) och sedan fick stackars Therese dra mig fram och tillbaks i studion (kranen har hjul). Jag stod på ett ben på plattan, höll kameran i en hand och försökte balansera den så den hela tiden filmade bandet samtidigt som jag försökte hålla mig kvar. Ehm, det gick väl sådär. Kändes som en nära-döden-upplevelse flera gånger om, men det är ju också en upplevelse!

Nu är jag ledig i några dagar. Sista veckan med kursen, ganska skönt måste jag säga för den har varit ganska intensiv. Och ikväll ska vi se på Alice i Underlandet, skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar