torsdag 25 mars 2010

Vad betyder egentligen SDI?

I förra veckan sa läraren: det kommer komma några frågor snart, typ på hur ni upplevt kursen.

Igår anlände frågorna. Det var ett rent djupdyk i formatdjungeln. Jag fattar nada. Sen när är "Vår P2-recorder spelar in i formaten 576i, 720p, 1080i. Vilket format bör du använda om du ska spela in något som ska streamas på nätet med 25 hela rutor per sekund?" en fråga om hur vi upplevt kursen? Dock förklarade Arash just denna frågan igår för mig, och då är den jättelätt, men ändå! Aja, svaren ska vara inne imorgon vilket innebär idag för mig eftersom jag har skola 9-21 imorgon. Men det är hockey, jag ska vara mixer (dvs trycka på knapparna som byter kamera) och min älskling är med som fotograf så det ska bli skoj trots att det blir arbete ännu en helgkväll.

Annars borde jag nog städa idag. Och diska kanske. Handla vore väl även bra. Räkningarna är redan betalda, jag har helt enkelt en vuxendag idag. Det är tråkigt att vara vuxen ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar