lördag 27 mars 2010

American Dreams.

Jag tror det var runt år 2003. Mamma hade börjat titta på någon ny serie som gick på SVT ganska sent på tisdagskvällarna. Den utspelade sig på 60-talet och hon försökte övertyga mig om att jag skulle gilla den. En serie som utspelade sig på 60-talet? Ppfft sa jag, men en tid senare hamnade jag ändå framför tv:n på mitt rum en tisdagskväll. Jag satt i källaren i mitt dåvarande rum (åh, saknar) och mamma satt i vardagsrummet (våningplan fyra, vi hade ett konstigt hus) och tittade på samma serie. Jag var fast direkt.

Drömmarnas tid. En av de bästa serier som någonsin gjorts. Just nu visas den på kanal9 vid lite olika tillfällen, bland annat just exakt nu. Dubbelavsnitt i Drömmarnas tid på lördagsförmiddagar, perfekt!

Och häromdagen spelade jag en låt för Arash som jag spenderade månader med att leta efter första gången jag såg den på Drömmarnas tid. Efter mycket, mycket letande (detta var innan youtube) så hittade jag den till slut, och jag älskar låten lika mycket fortfarande. Vilket avsnitt av Drömmarnas tid är det som visas just exakt nu på 9:an? Precis det avsnittet såklart! Lycka!

(och dessutom finns den numera på youtube, tänk vad livet blivit lättare)

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg den nu men jag har ju inte alls samma minne som du...

    SvaraRadera