söndag 17 oktober 2010

Tystnad, tagning.

Igår hade vi filminspelning hela dagen. Det var skoj, men ansträngande. Vi hade skolans spyder dolly som de ärvt av SVT, en uråldrig sak som dock funkar perfekt! Man kan göra jättesnygga åkningar med den, precis som på riktig film. Jag skådespelade ju som sagt och det gick fint, även om jag bara hade pyjamas på mig och var barfota. Brrr.

Men jag blev så inspirerad att jag började skriva på mitt egna manus. Jag skrev ner synopsisen för filmen redan i våras, men först nu har jag satt mig ner och skrivit. Jag har redan klart ett första utkast. Det är bara en kortfilm så jag har fyra sidor manus, men det kanske blir mer. Inte så mycket dialog utan mest bilder. Kan nog bli bra! Den har en liten Butterfly Effect-twist på slutet, får hoppas att man förstår. Ska testa på Arash snart, så fort han slutat flytta om alla möblerna i vår lägenhet. Vi har just nu en säng i sovrummet, en i vardagsrummet och soffan täcker öppningen däremellan. Jäääättebra lösning :) i eftermiddag ska vi filma mig sömnlös i sängen, vad gör man inte för konsten som sagt?

Min sötnos till pojkvän/regissör. Med världens bästa RED ONE-kamera såklart!

Utanför vår port här i Falun, Arash ger mig instruktioner.

Vår nästa location, kyrkan i Falun. Här ser man hela dollyn, visst är den cool? Arash älskade att bli runtdragen på den av Gerda. Paul var b-foto, här tittar han på.

Jag värmer fötterna på jackan mellan tagningarna.

Det är fint på kyrkogården med alla gula löv!

Kamera: iPhone 4
Fotoapp: Hipstamatic
Lins: Kaimal Mark II
Film: Ina's 1969
Blixt: off

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar