torsdag 7 oktober 2010

Todo sobre mi madre.

Idag såg jag och min grupp på Pedro Almodóvars Allt om min mamma. Den var konstig. Vi hade föreläsning igår om genus och sexualitet i filmer, sen blev vi indelade i grupper och skulle välja en fråga att jobba med. Vi valde då Allt om min mamma och hur filmen förhåller sig till sexualitet. När filmen var slut idag så satt killarna som totala frågetecken och fattade inte hur många i filmen som egentligen var transvestiter, medan vi tjejer inte hade några som helst problem med att hålla isär karaktärerna. Lustigt det där, kanske något att skriva med i PM:et? Aja, filmen var intressant i alla fall och dessutom utspelade den sig till viss del i Barcelona. Roligt att känna igen sig!

Så nu ska jag skriva PM. Det ska bara vara typ två sidor så ingen panik där. Dessutom ska jag bara skriva det, sen har vi inte skola förrän på tisdag igen. Så himla konstigt, ledighet liksom? Vad gör man?

1 kommentar: