onsdag 20 oktober 2010

Living Dolls & Painted Babies.

Arash är i skolan och klipper sin film och jag sitter hemma och skriver PM. Eller det är typ klart, vi skulle analysera ett samtal så jag valde att analysera två jobbintervjuer från The Office, brittiska versionen. Inte så svårt, bara att transkribera hela scenen och sen analysera den. Nu sitter jag istället på youtube och tittar på serier om skönhetstävlingar för barn. Jag är väldigt fascinerad av sånt, för det är så sjukt. Hur kan föräldrar lägga tusentals dollar på att förvandla sina barn till falsksjungande, dansande små barbiedockor? Men det är fascinerande ändå på något sätt. Just nu ser jag på någon dokumentärserie som heter Painted Babies, annars är Living Dolls min favorit. Den kan man se första delen av här. Tragiskt. Stackars barn som växer upp och där de lär sig redan från fyra månaders ålder (!!) att deras utseende är det som betyder något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar