lördag 2 oktober 2010

Banksy.

Det är alltid lika härligt att vara i skolan till klockan 22 en lördag. Underbart! Äääh, på måndag är kursen äntligen över. Den har varit rent ut sagt skitjobbig. Att vara ledig på kvällar och helger? Konstigt.

Har fått en hel del reaktioner på mitt hår idag, men de flesta verkar tycka det är coolt. Men huvudsaken är att jag gillar det. :) Och mamma, dö inte nu. Jag har bokat tid för en ny tatuering. Det är faktiskt fyra år sedan nu! Den sista september 2006 var senaste gången, då på Venice Beach i Los Angeles... gud vad längesedan! En Banksy-inspirerad tatuering, och det är även det som jag lutar åt denna gången.Det hade varit häftigt att ha denna på motsatt sida om den andra, alltså på revbenen på höger sida. Denna gången skulle jag i alla fall vara förberedd på hur fruktansvärt ont det gör att tatuera sig där... den eller ett citat från den fantastiska låten Defying gravity från musikalen Wicked: antingen It's time to try defying gravity eller Everyone deserves the chance to fly. Jag vill ha något inspirerande om att alltid kämpa sig uppåt, och den latinska frasen Ad astra per aspera känns för vanlig... hur som helst, det skulle stå på armen. Tror jag. Ska fundera. Vem vet, jag kanske gör båda på en gång ;)

2 kommentarer:

  1. Ja! fett coolt att bo i LA! Såg du några kändisar då? :P

    SvaraRadera
  2. Det hade varit sjukt coolt faktiskt! Btw, jag tycker att du defyingat gravity länge, så jag röstar för qoute nr två!

    SvaraRadera