fredag 7 maj 2010

Soulmate?

Idag satt jag och Gerda och redigerade det sista från estetprojektet vi filmade för några veckor sedan. Vi satt och kollade igenom hennes externa hårddisk för musik till sluttexterna när jag såg mappen "Once more with feeling". Hon skämtade något om att vi kanske skulle ta musik därifrån och att det är skådespelarna i Buffy som sjunger. Eh hello? Jag avgudar Buffy. Älskar älskar älskar. Speciellt älskar jag musikalavsnittet. Och Hush, The Body, The Gift, Normal Again, Seeing Red + alla där Willow är the bad guy och Selfless plus ja, typ alla de andra. När Tara dog grät jag i en vecka. Jag har sett varje avsnitt minst 4 gånger, de allra flesta det dubbla. Ett tag funderade jag till och med på att tatuera in något Buffyrelaterat.

Och Gerda älskar också Buffy! Jag har aldrig förr träffat någon som älskar den tv-serien lika mycket som mig, vilken lycka! (Och nu började Rest in peace från Once more with feeling spela i iTunes, det var nästan lika läskigt.)

Men hon har dock inte upptäckt säsong 8 som comic books ännu, så hon ska få låna mina. Äntligen någon som inte dumförklarar mig för att jag älskar den serien!

1 kommentar:

  1. Härligt att du äntligen har en buffykompis, gumman!

    SvaraRadera