torsdag 20 maj 2010

Filminspelning.

I lördags alltså. Vi grillade på kvällen, sen gick vi några stycken och såg på Robin Hood. Den var bra! Sen när vi gick hem passerade vi en park, då såg jag plötsligt en svartklädd person springa runt där inne. Läskigt! Jag sa till de andra att det var en ninja i parken, sen såg vi plötsligt flera till. Arash ropade ut att det var ju My! Thank god, jag trodde vi skulle bli mördade... det var alltså ett gäng kompisar som klätt ut sig till ninjas och sprang runt i parken och ninjade. De hade tydligen fått folk att både asgarva och bli jätterädda haha.

I söndags åkte vi klockan 06:00 från Falun till Stockholm. Vi lämnade av en lärare på Arlanda och sen körde vi (jag) vidare mot Stockholm och Gamla stan. Jag har aldrig kört i Stockholm tidigare. Det var sjukt stressande, men som tur är hade vi lånat en gps. Vi var framme vid nio och då kändes det som att halva dagen redan gått. Så resten av dagen gick vi runt på stan, chillade och vi såg även Avatar i 3D igen eftersom halva sällskapet inte sett den. På måndagen firade vi sjuttonde maj innan vi åkte ut till Frihamnen och hämtade RED-utrustningen. Efter nästan en timmes bilkö ut från Stockholm var vi på väg igen. Sjukt roliga dagar, men intensiva!

I tisdags fyllde jag år. Min knäppa pojkvän hade köpt världens bästa present: alla säsongerna av Buffy. Han är knäpp på riktigt. Sjukt bra present dock! Vi hade även gruppmöte på dagen, sen var det bara hem och sova inför filminspelningen. Igår (onsdag) åkte vi hemifrån 00:30 för att åka till skolan och hämta grejer. Klockan 02:00 var vi på location i Borlänge och började rigga. Det var en jättejobbig natt, men skoj ändå. Klockan fyra satt vi allihop runt ett stenbord på Borlänges gamlegård och åt frukost. Vid nio var vi hemma igen och då var det bara att sova. Vid halv tre skulle vi varit tillbaks i Borlänge men pga lite omständigheter blev några av oss sena. Hur som helst, då var det bara att börja filma igen. Denna gången med mig tyvärr som skådespelare... uuhh. Vid 21-tiden lämnade vi Borlänge och sedan var jag och Arash inte hemma förrän vid elva. Jobbigt men skoj med filminspelning. På fredag blir det väl typ en likadan dag...

Men nu ska vi och titta på en lägenhet innan det är gruppmöte i skolan igen. Vi ska kolla igenom allt material vi filmade igår. Hoppas det blev lika snyggt som det såg ut att bli!



Världens mysigaste katt kom och ville vara med på inspelningen. Arash var inte lika förtjust...


Inspelning! Vi filmade på ett jättefint ställe i Borlänge.

En folkvagn. Det är en räls som bara består av en stege och en platta med hjul, jättesmart! Och så RED ONE på den då.

Nästan hela vårt crew plus skådespelare och lärare som kom på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar