onsdag 17 februari 2010

Shutter Island.

Jag kan knappt med ord beskriva hur upprymd jag är inför helgen. Scorseses Shutter Island har premiär med Leonardo DiCaprio i huvudrollen som Teddy Daniels. Filmen är baserad på boken som på svenska heter Patient 67 och är skriven av Dennis Lehane. Jag läste den boken för första gången för ungefär ett år sedan. Jag låg en hel natt och kunde inte sluta läsa, och när morgonen kom var jag förvirrad, upprörd och sjukt uppspelt. "Jäklar vilken film det där skulle bli!" tänkte jag och googlade titeln. Direkt avslöjade wikipedia att den redan var in production vilket var praktiskt eftersom jag då slapp göra den själv (öhm, jag hade redan funderat på Oscarstalet ja).

Så i förberedelse för helgen har jag nu läst boken igen. Jääklar vad bra den är. När man tror att man förstår vad som händer gör den ett tvärkast och man är totalt borta igen. Helt briljant och jag ska lätt se filmen på bio i helgen. Höga förväntningar, inte jag då!

1 kommentar:

  1. Ooh, den har jag också läst! Hoppas filmen är bra. Jag lär nog också se den, fast kanske inte i helgen :)

    SvaraRadera