tisdag 2 februari 2010

Oscar Nomination Day! (should be a holiday)

Idag var dagen jag väntat på länge.

Dagen då Oscarsnomineringarna tillkännages.

Årets chock: 10 filmer är nominerade till bästa film! Och för andra gången någonsin är en animerad film nominerad. Första gången var Skönheten och Odjuret år 1992. Denna gång är det Upp!. Välförtjänt vet jag inte, den var ju söt men inte alls lika bra som till exempel Hitta Nemo eller Wall-E.

De nominerade filmerna är alltså: Avatar, The Blind Side, District 9, An Education, The Hurt Locker, Inglorious Basterds, Precious, A Serious Man, Up och Up in the Air.

Jag har sett Avatar, District 9, The Hurt Locker, Inglorious Basterds och Up och av dessa filmer så tycker jag att Avatar är den snyggaste, The Hurt Locker den viktigaste och Inglorious Basterds den bästa... fast nu är det dags att se alla de andra filmerna (plus i de andra kategorierna) så chansen är rejält stor att jag ändrar mig.

1 kommentar:

  1. Jag har bara sett en av de filmerna, Inglorius Bastards. Men jag vill se många fler, eller åtminstone Up in the air och Precious. Men vi får väl se hur det blir, jag är ju inte riktigt lika filmig som du är :)

    SvaraRadera