tisdag 23 februari 2010

"Med en själlös isstod som drottningen? Vem?"

Ny kurs. Flerkameraproduktion. Den verkar riktigt lovande, trots att vi ska filma 13 events på bara fyra veckor. Jag ska vara med på ishockey, "sport", "musikproduktion", en teater och något mer. Det blir nog riktigt roligt! Idag hade vi besök av en man som varit A-foto på Andra Avenyn sen det startade. Han pratade lite om sitt jobb och sen jobbade vi i studion resten av dagen. Vi försökte köra en scen ur Gustav III:s äktenskap och klippa den i realtid. Tur att vi inte alls är trött på det manuset efter att ha spenderat fem veckor med det, inte alls.

Den största delen av dagen skådespelade Lasse och Paul, men sent på eftermiddagen fick jag och Arash hoppa in. Jag skulle spela änkedrottningen, han hertig Karl. Mor och son. Behöver jag ens säga att vi båda skrattade en hel del? Dessutom stod halva klassen och tittade på i studion, resten tittade på från kontrollrummet. Pressure! Imorgon blir det en scen från Andra Avenyn istället, då slipper jag skådespela som tur är. Jag är lite mer bekväm bakom kameran än framför.

Arash: Men hur kan mor vara så säker? Att avgöra äktheten hos ett barn som erkänns av både sin fader och sin moder.
Cecilia ska blänga på Arash, gå mot honom så han tvingas backa flera meter och sätta sig ner.
Cecilia: Därför att jag känner kungen!
Que asgarv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar