onsdag 16 maj 2012

No boundaries.

Det är roligt att jag verkligen inte har några gränser för vad jag kan ställa för frågor till människor jag inte känner. Igår pratade jag och den transsexuella killen jag berättade om häromdagen om följande saker (online på Facebook, vi pratade inte "på riktigt"):
  • hormonbehandlingar och personlighetsförändringar när man genomgår behandlingen
  • könsbytesoperationer
  • tvångssterilisering och att det klassas som en mental sjukdom
  • skillnaden mellan Sverige och Australien när det kommer till könsbyte
  • mentala problem och självmordsstatistiken hos LGBT-ungdomar
  • kostnad för att operera bort brösten (AJ, och nej tack!)
  • hur sex är för någon som ännu inte gjort sin operation.
  • om han blir arg om folk säger "hon" istället för "han". 
Som sagt, jag har verkligen inga gränser, han höll på att bli galen på mig när jag bara kastade tillbaka frågor hela tiden. Eller nej, han tyckte nog mest det var roligt att någon var intresserad. Och sedan råkade jag googla olika könsbytesoperationer och sedan kunde jag knappt sova. Men information är bra, om alla vågade fråga och visa sig intresserade skulle världens vara så mycket mer accepterande och bra tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar