tisdag 15 maj 2012

FTM transgender.

Den senaste veckan har två av personerna jag följer på tumblr kommit ut som transsexuella, vilket jag anat eftersom jag inte kunnat lista ut om de var tjejer eller killar och därför varit så könsneutral det bara går att vara när vi pratat. Female to male är båda två. Eftersom jag är jag och sjukt jobbig och frågvis så ställer jag tusen frågor och vill veta allt, hur de kom på det, hur det varit både fysiskt och mentalt, hur folk runt omkring hanterar det och liknande. Tänk så fruktansvärt det måste vara att inte känna sig hemma i sin kropp eller med sitt kön. Det är helt omöjligt att föreställa sig det, jag har alltid älskat att vara tjej. Jag vet ju bara hur svårt jag hade att acceptera att jag var bisexuell (fast jag föredrar termen pansexuell, men det är ingen som vet vad det är...), det tog mig 6 år från det att jag ens tänkt tanken till att jag sa det högt första gången (jag var 10 år när jag fattade att jag var annorlunda). Men då är jag ändå jag, samma person som alla alltid har känt. Tänk att helt ändra det, att gå från att vara tjej till kille, att sluta identifiera sig som en lesbisk kvinna och istället vara en heterosexuell man. Det måste vara en helt sjuk omställning.

Men än så länge verkar ingen av dom irriterade över att jag frågar, de är nog mest glada över att någon är intresserad verkar det som. Och intressant är det verkligen, även om det är svårt att relatera till för de allra flesta.

Så här är jag otroligt politiskt inkorrekt antar jag och lägger in den här videon från kvällens Glee med deras motstånd i Nationals. Gissa om personen som sjunger är tjej eller kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar