torsdag 31 maj 2012

Lägenheten.

Igår slutade jag efter lunch så att vi kunde börja måla. Först till Flügger för att köpa massa färg och spackel och grejer, sedan ut till lägenheten. Bara att spackla och förbereda tog hur lång tid som helst, men vi lyckades bli klara med allt igår! Så himla skönt att ha det avklarat, nu är det bara den himla spegelväggen som ska tapetseras och göras fin, men det kan vänta. Eh, och möbler och sånt då. 

Gerda och Ryan. Han är målare, helt fantastiskt bra. Och vem målar sina väggar mellanbruna? Sjukt fult.

På mitt tak har de satt fast något så att det ska bli mönster, vilket i praktiken är väldigt fint. Synd bara att de gjorde ett så dåligt jobb. Det var sprickor överallt, det var hål mellan taket och väggen och såg för jäkligt ut. Ryan tätade allt med fogmassa och det ser mycket bättre ut! Ni ser ju på vänster sida hur fult det var, och sedan när vi målade taket och väggarna såg det jättebra ut!

Måla måla måla.- Jag lovar, jag målade också.

Titta jag målar.
Mot slutet var det lite mörkt (men titta vad fiiiiiiint!) så vi fick ta till lite okonventionella metoder. Vi hade även tillfälligt hjärnsläpp och glömde att det finns spottar under skåpen haha...
Jag ska åka dit och städa undan idag så jag är redo för flytten på lördag, men jag är så himla nöjd! Lägenheten ser helt ny ut nu, taket är helt och fint, väggarna är vita, köket är redan perfekt och badrummet älskar jag. Åååååh min nya lägenhet, jag älskar den så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar