måndag 14 maj 2012

Cecilia på nya äventyr.

Igår var jag på mitt första reporterjobb för mitt jobb, med Arash som kameraman. Vi var på en fäktningstävling som heter Challenge Bernadotte, jag som inte kan något alls om fäktning. Det var mycket väntan, men vi fick två intervjuer, bland annat med killen som vann VM i épée förra året (fatta att jag ens vet vad épée är för något...) och han visade sin utrustning för oss och förklarade hur allt fungerade.
Arash koncentrerad med kameran.
Semifinal. De kör till någon får 15 poäng, när det stod 14 - 14 så fick båda poäng typ 6-7 gånger i rad för de träffade varandra samtidigt varje gång. Alla bara skrattade i publiken för det var så konstigt och ingen hade sett något liknande förut.
Ser ni mig? Precis till höger om den högra fäktaren, första raden.


Sedan var vi dödshungriga men var tvungna att tanka in allt material på kontoret, under tiden datorn jobbade körde jag och Arash flipperturneringar. Jag vann.
Det var en rolig dag och jag är glad att jag fick chansen att vara reporter! Jag hoppas att jag får vara det fler gånger, förhoppningsvis längre bort än på Söder ;) Jag hade inte sagt nej till Japan... eller USA. Eller något annat land egentligen. Jag älskar mitt jobb, det finns inga gränser för vad jag kan få göra egentligen, så länge jag vill, kan och är intresserad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar