tisdag 23 april 2013

Minus nio cm.

Jag väger ju mig inte nu under dessa tio veckor, men däremot mäter jag mig varannan vecka. Igår var det dags för första mätningen sedan detta drog igång, och mätbandet visade totalt -9 cm. Först tänkte jag "fy vad dåligt, det är ju bara någon centimeter här och där", men sedan insåg jag att det är ju inte alls dåligt! Att bli 9 cm mindre på två veckor är ju jättebra, även om det bara är någon centimeter här och där.

Detta är även orsaken till att jag inte vill väga mig, det är så lätt att bli besatt av siffror. Jag rör mig, jag blir starkare och jag äter nyttigt. Är det inte det som är det viktigaste egentligen? Spelar det då någon roll vad vågen säger? Inte egentligen, eller hur?

Men det är inte lätt att ändra sitt tänk, speciellt när jag precis sett hela sista säsongen av amerikanska Biggest loser, och de går ner hur många kilon som helst i veckan. Men ja, så har de ju en lite annan utgångspunkt än mig visserligen. Min favorit vann dock, och Jillian Michaels var äntligen tillbaka så jag var lycklig :)


Efter detta vill jag testa crossfit! Dock så är det så förbannat dyrt, ett medlemskap på någon klubb i Stockholm kostar minst 1000 kr i månaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar