tisdag 16 april 2013

Har jag något innanför pannbenet?

Idag skrev jag ett övervakat mensa-test. Vi var ca 20 st i en sal på östra real på Östermalm, det var 45 problem som skulle lösas på 20 minuter. Det var nog de snabbaste 20 minuterna i mitt liv... 1-37 kändes väldigt bra, sen blev det svåååååårt. Hann inte ens alla så fick gissa på de sista. Man måste ha över 40 rätt för att komma med så jag tvivlar, men det var intressant i alla fall!

Provet ska nu rättas av en psykolog (!) och jag får svaret om ungefär en månad. Spännande... Jag förstår inte hur jag kan ha lätt för logik och att se mönster, men jag kan inte för mitt liv förstå mig på matematik :P

Och ja, jag stal en av pennorna...


Två exempel på hur det ser ut... jag lovar att de sista såg INTE ut såhär, där fanns det inget tydligt mönster överhuvudtaget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar