söndag 14 april 2013

Eat clean, train dirty.

Det har nu gått en vecka med min nya kosthållning och träning. Det har varit jobbigt, men känns så bra! Jag har sovit som ett litet barn varje natt haha. Det är inte så komplicerat egentligen, jag äter 5-6 mål om dagen, och jag äter "ren" mat. Alltså inga halv eller helfabrikat, utan bara saker jag själv gör från grunden. Mycket protein, lagom mängder fett och kolhydrater. Inga konstigheter, inga förbud, ingen diet. Detta är en livsstilsförändring.

Detta är vad jag har ätit i veckan:

Köttfärsröra med lök, spenat, kikärtor, tomatkross och lite grädde. Hade ris till detta.
Matförråd i mitt skåp på jobbet...
...och matförråd i jobbkylen. 
Mellanmål: kvarg med nötter, hallon, blåbär och kokosflingor. 
Omelett täckt av ett berg av kallrökt lax, avokado och creme fraiche. 
Mandel och bananpannkakor: två fullmogna bananer + 1 msk mandelsmör + ett ägg som steks på låg värme. Sååååå gott med en klick smör och färska jordgubbar. 
Jag har köpt en mixer också! Denna är smidigt för själva behållaren är även en mugg som man kan ta med sig. Här skulle det blir banan+ananas+mango+jordgubbssmoothie. 
Jag bakade proteinbars i morse. Löjligt enkla, och det blev gott. Nästa gång ska jag nog blanda i hallon eller något för att få lite sött i dom... 
Lagat lunch till kommande veckan, hemmagjord pyttipanna med råriven rödbeta och ägg.
Mellanmål jag äter as we speak: banan+jordgubb+apelsinsmoothie. Till det knäckebröd med smör och gustafskorv (gnägg). 
Ser ni hon den mörkhåriga tjejen på bilderna? Det är min PT :) 
Bakgrund på mobilen, nya mottot! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar