onsdag 10 april 2013

Aetas.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt liv och min hälsa, så jag har skaffat ett guldkonto på Aetas i 10 veckor. Där får jag ett kost- och träningsschema från PT-Fia och jag är nu inne på dag 3. Jag har även börjat cykla till jobbet vilket är 17 km enkel väg och tar ca 1 timme, så det blir två timmar per dag plus fyra träningspass som hon utformat åt mig i veckan. Jag har även fyllt mitt skåp här på jobbet med mat, och har en egen hylla i kylen fylld med mat, för jag ska äta 6 gånger om dagen så det kräver en hel del.

Jag visste inte om jag skulle säga något om det här på jobbet, men jag tänkte att ju fler som vet, desto mer pushad blir jag att verkligen göra detta, så nu vet alla. De är väldigt engagerade i det hela kan jag meddela haha :)

Det ska bli skoj i alla fall, ser fram  emot de här tio veckorna även om det kommer vara dödsjobbigt ibland.... och det jag gillar är att hon har inte en endaste gång frågat vad jag väger eller vad min målvikt är, det är inte intressant. Jag har fått mäta mig däremot. Och det är ingen kaloriberäkning överhuvudtaget, vid frukost, lunch och middag ska jag bli mätt, och vid mellanmålen ska jag bli nöjd.

Så himla skönt att slippa bli besatt av siffror, utan istället göra detta för att må bra och ändra livet! :)
Mellanmål igår, kvarg med nötter, hallon, blåbär, pumpakärnor och kokosflingor.

1 kommentar:

  1. Var inne och kollade lite. Verkar bra tycker jag och bra när man kan få någon att prata med och stöd under tiden ��

    SvaraRadera