torsdag 5 augusti 2010

Shall I compare thee to a summer's day? Nää, du är bättre.

Torsdag kväll. Imorgon är det sista jobbdagen innan helgen då det bär av till Göteborg. Det blir bra, känns som en evighet sedan jag träffade Arash men det är det inte egentligen. Han åkte ju härifrån i söndags kväll, efter att ha följt med på 2-årskalas till Viktor. Emil avgudar honom och lämnar honom inte i fred en sekund, utan hela tiden ska han vara där och bli jagad, kittla lite eller visa sin djurbok. Emil alltså, och älsklingen ställer upp hela tiden. Världens finaste pojkar har jag i min familj.

Och jobbet går bra, även om det kanske inte är mitt drömjobb. Men att springa i trappor är ändå ganska kul, och när det ger resultat känns det riktigt bra. Jag jobbar även kväll de flesta dagar, denna veckan 4 gånger. Det är segt att åka hem och sedan tillbaks igen, men jag behöver pengarna. Dessutom gillar jag att glida runt på eftermiddagarna i postbilen och tömma brevlådor och hämta post på företag, lyssna lite på P3 och bara vara. Dock glömde jag lägga bilen i "P" tre gånger idag vilket resulterade i att bilen började rulla så fort jag hoppade ur den. Oops... tur att det var sista kvällen för veckan idag, behöver nog vila mig lite!

Så imorgon blir det att utmana mig själv på rundan så jag kommer igenom så fort som möjligt så att jag kommer hem tidigt. Jag och syrran drar sedan uppåt i landet, hon ska shoppa i Göteborg är nämligen tanken. Jag hade också velat shoppa, men det får bli om tre veckor. Som jag längtar efter att de där tre veckorna ska gå ändå. Få pengar igen, bli sambo på riktigt med världens bästaste och börja skolan igen. Hösten är ändå bra fin, inga måsten utan bara tid att vara sig själv som de så fint skulle sagt i Norrlands guld-reklamen. Det är bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar