lördag 7 augusti 2010

Götteboorrrrg.

Göteboooorg alltså! Igår gick jag och syrran i stan hela dagen. Hon var världens snällaste syster så jag fick en jättecool tshirt och en kofta av henne, plus en väggdekorationsgrej till hemmet. Fint! Sedan kom Arash när han slutat jobba så då körde hon oss hem. Där fick hon även träffa släkten, alltså brorsan, mamman, ena kusinen, mostern och mormorn (mamani på persiska). De tyckte att vi var jättelika. Sedan hade vi avskedsfest här, det var skoj, även om jag var dödstrött. Vi spelade monopol men jag gick och la mig trots att alla inte hade gått, vid typ elva... kändes lite oförskämt, men jag var verkligen fruktansvärt utmattad.

Idag sov vi ut, och sedan har vi varit i stan. Det var mysigt. Hans familj är så himla trevlig! Hans moster sa att detta året pratar de bara svenska för min skull men till nästa år får jag ha lärt mig persiska då för deras skull. Ehhhm. Alltså, det är ett jättejobbigt språk! Jag har lite problem med sje-ljuden, råkade säga trosor till exempel när jag skulle säga vila. Men däremot fattade jag att hans kusin sa vart ska vi gå nu? bara genom att jag kände igen ett ord. Duktig Cecilia!

Men nu ska vi iväg och dricka en öl hemma hos en kompis till honom. Kent spelar i Göteborg idag, hade så gärna velat gå om jag vetat om det tidigare! Aja, sånt är livet.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig familj han verkar ha och så har du ju en snäll syster:)

    SvaraRadera