måndag 16 augusti 2010

Jobba jobba jobba.

Idag jobbade jag "bara" 06:45-15:00, helt plötsligt känns det nu på eftermiddagen som att jag knappt jobbat alls. Konstigt att inte behöva åka tillbaks dit på kvällen och jobba några timmar till, men nu är sommaranpassningen slut, och då är det de ordinarie som tar kvällarna igen. Skönt. Jag har haft nog med kvällar denna sommaren.

Idag när jag körde in moppen på en gård var där ett helt gäng barn. Jag hörde hur någon sa "jag ska köra den där postmotorcykeln!" så för typ första gången under min tid på posten så låste jag hand(fot)bromsen, satte den i neutral och stängde av den med nyckeln, något man aldrig gör annars. De går ju på el så att stänga av och sättas på behövs aldrig utan de är typ alltid igång... hmm. Hur som helst, jag gick in i en trappa och med ens blev det ett himla liv utanför. Jag kikade ut genom ett trappfönster och då skrek någon "NU KOMMER HON!" haha. Vilket jag inte gjorde, jag hade ju 1 ½ trappa kvar innan jag skulle komma ut genom porten bredvid. När jag väl kom ut satt de små skitungarna där på samma plats som innan och såg väldigt skyldiga ut, men de får gärna leka. Hade de lyckats köra den hade det ändå varit ett mindre mirakel.

Bara fyra dagar kvar att jobba nu, så skönt! På fredag kommer Arash hit och på lördag ska vi på bröllopsfest som en kusin till mig har. Det ska bli roligt. Efter dessa dagarna nu kommer vi ju äntligen slippa pendla till varandra, distans är verkligen inte kul. Saknar ju min sötgroda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar