torsdag 14 juni 2012

Fifty shades of Grey.

Jag vet inte om ni har hört talas om den ganska kontroversiella boken Fifty shades of Grey som är ganska het just nu? Väldigt omdiskuterad är den i alla fall, speciellt i USA.

Det roliga är att den från början var ett Twilight fanfiction. Någon skrev alltså boken baserad på Bella och Edward. Väldigt många klagar på att den är så himla dåligt skriven, så igår började jag läsa den bara för att se om den verkligen är riktigt så dålig som alla säger. Visst, författaren har nu bytt ut namnet till Ana Steele, Christian Grey, José och Kate istället för Bella, Edward, Jacob och Angela på grund av rättighetsskäl, men kom igeeeeeeen.

Redan i första kapitlet var det så pinsamt uppenbart att det var ett Twilight fanfiction; Ana beskrivs som ung, smal tjej med brunt hår, hon trillar hela tiden, är nervös och tror inte att hon är värd någonting. Bella Swan in i minsta detalj.

Hm, vi får väl se om jag läser klart den, men jag kan ju säga att jag har läst betydligt bättre fanfiction än den där boken i mina dagar. Eller ja, jag läser dagligen bättre fanfiction än det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar