fredag 29 januari 2010

Polis polis...

Efter skolan idag (där vi ändå inte gjorde något för mediaservern var nere) så åkte jag och Arash med Outi till Citygross utanför Falun och handlade. På vägen dit såg vi någon polisbil och när vi handlat så cirkulerade en polisbil på parkeringen. Vi körde därifrån och precis när vi kom ut på den stora vägen började polisen som nu körde bakom bilen att lysa med en stark röd lampa på oss.

Outi: Polisen lyser på mig! Eller är det på mig? De lyser på mig! Vad ska jag gööööraa? Ska jag stanna här? Varför lyser de på mig?!?

Sedan släckte de lampan igen och lugnet la sig någorlunda, innan vi närmade oss en busshållsplats och de började lysa igen. Panik (och gapskratt från mig) utbröt och hon körde in där och stannade, trots att det stod en stor skylt att bara bussar får stanna där... haha! Hur som helst så var det tydligen bara alkotest och körkortskoll, hade inget alls att göra med att hon har en finskregistrerad bil...eller?

Skoj var det hur som helst! Kanske inte för Outi dock... vi såg även tre polisbilar till sen när vi körde genom Falun, men där slapp hon stanna i alla fall. Too bad... hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar