fredag 28 september 2012

Cykelhistoria.

Så nu kommer historien om min cykel. Jag har ju nu ägt den i 3 veckor, snart fyra. Förra lördagen cyklade jag till affären, kom tillbaka och låste fast den i cykelstället i vår låsta cykelkällare som vanligt och tänkte inte mer på det. I måndags morse kom jag ner i källaren för att hämta den, men platsen där jag ställt den var tom. Jag stod där och stirrade i säkert fem minuter innan jag gick runt i hela källaren och även utanför huser för att leta. Inte ett spår.

Gick upp i lägenheten igen, stöldanmälde den, ringde försäkringsbolaget och skrev en lapp som jag satte upp på ytterdörren av huset, där jag skrev att min cykel blivit stulen och att om någon sett den så kunde de kontakta mig. Helt fruktansvärt arg var jag, och på kvällen när jag kom hem var jag helt utmattad för jag varit så arg. På tisdagen när jag kom hem från jobbet var lappen borta från dörren, vilket jag tyckte var konstigt för vem tar bort en sådan lapp?

Jag hade då även lånat min gamla cykel från Gerda för att kunna ta mig till och från jobbet tills jag fick en ny, så på onsdagen gick jag ner i källaren, hämtade cykeln och kom upp på framsidan. Och där, lutad mot en soptunna, stod min cykel övergiven och olåst. Jag stod med öppen mun och bara stirrade i fem minuter och vågade knappt tro att det var sant. Sadeln var helt sänkt men jag provcyklade och den funkade, så jag bar upp den till lägenheten, låste in den och cyklade in till jobbet på den gamla cykeln för att kunna lämna tillbaka den till Gerda igen.

Men alltså. Jag fattar inte. Jag förstår verkligen inte vad som hänt. Vem tar en cykel och lämnar tillbaka den igen?! Dessutom låter det helt sjukt så jag tror att de flesta tror att jag bara glömt var jag ställt den och sedan hittade den igen men nope, den var stulen i 2 dygn. Helt sjukt. Var inne på Cykloteket igår och fick den kollad och höjde sadeln igen, men den var i perfekt skick. Så himla lycklig är jag!! När jag rullade in cykeln där igår så tittade en av killarna vääääldigt mycket på mig, det var tydligen han jag ringt och anmält det till hos dom och han trodde nu att det var jag som hade stulit cykeln jag anmält haha :P

Jag har lite spekulationer om vad som hänt, men jag tänker inte gå och anklaga någon. Jag är mest bara lycklig över att den är tillbaka.

Där jag hittade den i onsdags morse.
Här kommer den få stå i fortsättningen. Ingen mer källaren för denna, jag får helt enkelt stå ut med en person, en cykel och massa möbler på 22 kvadrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar