söndag 2 september 2012

Buffydag.

Igår när jag gick fram till stan hade jag som mål att besöka Science fiction bokhandeln i Gamla stan, den bästa comic book affären i Stockholm för att köpa fler Buffy-tidningar. Mission accomplished så idag har jag läst igenom alla de jag hade från början plus alla de nya. Så himla bra, nästan lika bra som den riktiga tv-serien och teckningarna är helt fantastiska.

Serietidningar läser man bäst liggandes på mage på en matta i sin onepiece.

Säsong åtta började komma ut som serietidning när jag bodde i USA så jag började samla de då (säsong 1-7 gick ju som tv-serie) och runt julas tog säsong 8 slut och de började på säsong 9. Ja, det tog alltså från 2007 till 2011 att göra en hel säsong i serieformat, men så kommer det bara ut ett nummer i månaden också...

Helt fantastiska konstverk och de lyckas verkligen få till henne så himla bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar