lördag 14 juli 2012

Lördag morgon.

Eftersom det är lördag och första dagen på semestern vaknade jag 07:25 så klart. Låg och läste en timme innan jag gick upp och hade precis börjat steka ägg när jag hörde att det knackade på dörren. Det finns få saker jag hatar mer än att inte veta vem det kan vara, och dessutom vet ju i princip ingen vart jag bor och jag hann dö lite innan jag öppnade. Det var en snubbe som gav mig ännu en nyckel för de hade bytt till cykelförrådet och det var ju trevligt tänkte jag förutom att klockan var 08:30 på morgonen och mina ägg höll på att brännas vid och då att jag avskyr när det kommer okändingar och knackar på.

Däremot ser jag fram emot att radio och tv-tjänst ska komma och knacka på, för jag behöver ju inte ens ljuga utan jag har ju faktiskt inte en tv! Jag hoppas de kommer när jag är hemma, jag ska lätt bjuda in dom för en titt. Jag har ju bott utan tv nu i över en månad och visst, ibland saknar jag den lite som sällskap, men jag klarar mig ganska fint utan. Fast när mamma och pappa kommer upp får vi nog ta med något sällskapsspel eller något, annars kommer de bli galna... eller bara köpa en HDMI kabel så jag kan koppla datorn till tv:n (som står bakom och under min säng) så kan vi ju alltid kolla på play. Oh well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar